A sikeres fogyás titka a kalóriadeficit

Szervezetünk működése leegyszerűsítve úgy néz ki, hogy ha

  • több kalóriát viszünk be, mint amennyit eléget akkor hízunk
  • ha kevesebbet, akkor fogyunk
  • ugyanannyit, akkor súlyt tartunk.

Ennél kicsit bonyolultabban működünk, különböző hormonális problémák, anyagcsere zavarok, stressz és még sok minden befolyásolhatja a fogyásunkat, viszont alapvetően, ha a kalóriabevitelre építkezel, már hatásosabb lesz a “diétád”, mint amikor jojoztál.

vegyük át az alapoktól

Kezdésnek kelleni fog neked egy alapanyagcsere érték, ami azt határozza meg, mennyi kalóriára van szüksége a szervezetednek az alapvető életfunkciók fenntartásához.

BMR = 10 x testsúly(kg) + 6,25 x magasság(cm) – 5 x életkor – 161

A kapott értékhez még hozzáadódnak a napi tevékenységek, azzal együtt kapod meg a napi energiaszükségleted.

Ezzel az értékkel kezdhetünk el számolni, az adott célnak megfelelően.

Fontos, hogy ne legyen túl nagy különbség az energiaszükséglet, és a bevitt energia között, mert a drasztikus változtatásoknak később komoly következményei is lehetnek.
A pár száz kalóriás étrendek hátránya, hogy a hirtelen fogyás után rádtörnek a falásrohamok, és pánikszerűen elkezd raktározni a szervezet zsír formájában, felkészülve a következő krízisre. Így akár a duplája is visszajöhet a leadott kilóknak. Nem beszélve arról, hogy milyen komoly anyagcsere problémákat okozhat egy ilyen diéta.

Inkább érd el lassabban a célod, minthogy állandóan belekerülj a fogyás-hízás ördögi körébe.

térjünk vissza a kalóriabevitelre

Ha kiszámoltad a napi energiaszükségleted a célodnak megfelelően, nincs más dolgod mint ebben a tartományban bent maradni. Fogyásnál azt szoktam javasolni hogy kezdésnek 100-200 kalóriás deficitben legyünk. 

Azt is érdemes kiszámolni, hogy ezelőtt kb mennyi volt a kalóriabeviteled. Például, ha eddig nem figyeltél semmire, és 2500 kalóriát gond nélkül megettél egy nap, de a napi szükségleted csak 1700, akkor ne térj át egyik napról a másikra, mert ez is drasztikus változtatás a korábbihoz képest.
Fokozatosan csökkents pár 100 kalóriával, ha fogyni szeretnél.

Ehhez hozzáadva a napi sportot sokkal több kalóriát fogsz égetni.

miből vidd be a kalóriákat?

Gyakorlatilag mindegy, viszont a saját egészséged érdekében mégsem olyan mindegy. 
És itt térnék rá arra, hogy milyen könnyen elkerülhető a jojo effektus. 
Megennéd azt a csokit?
Edd meg, nincs más dolgod mint bele számolni a napi kalória keretedbe és a többi étkezést ehhez igazítani. 
Ha nem vonsz meg mindent magadtól később nem lesznek falásrohamaid.

Egy egészséges egyensúlyt és egy hosszútávon élhető életmódot kell fenntartani, mert hiába diétázol keményen, ha eléred a célt és utána ugyanúgy visszahízod.

Remélem hasznos volt számodra a mai gondolatmenetem, és ha eddig halogattad az életmódváltást, talán tudtam egy kis kezdőlöketet adni hozzá.

Nagyon fontos, hogy ebben a helyzetben fokozottan figyeljünk az egészségünkre, és ne hanyagoljuk el a mozgást sem.

A kalóriabevitel alapjait röviden átvettük, az edzés részében pedig az otthoni programjaimmal szeretnék Neked segíteni, hiszen az edzés is nagy szerepet játszik a sikeres fogyásban, életmódváltásban.

A havi előfizetések mellett, létrehoztam egy 7 napos próbaidőszakot, amihez most féláron juthatsz hozzá!

Érdekel, hogy miről is van szó?

A 7 napos próbaidőszakkal most lehetőséged van kipróbálni az otthoni HIIT edzéseimet, illetve a következő kuponkóddal plusz 50% kedvezmény jön le az árból.

Ha kitöltöd a lenti mezőt, már küldöm is az e-mailt a kuponkóddal, illetve az edzésekről egy kis tájékoztatóval.

bemutató videó